پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمدتقی آل هاشم

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید محمد تقی آل هاشم:

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: امروزه بسیاری از مغازه‌های وقفی بازار تاریخی تبریز اجاره بهای بسیار ناچیز پرداخت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقف تبریز امروز در جمع رؤسای ادارت اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اهمیت سنت حسنه وقف از دیدگاه اسلام اظهار داشت: موقوفات پشتوانه اقتصادی امور فرهنگی، دینی و تبلیغی اسلام در جوامع بشری شناخته می شوند.


آیت الله آل هاشم از مسؤولان اداره کل اوقاف خواست اهتمام بیشتری نسبت به عمل امینانه به نیات واقفان داشته باشند و خاطرنشان کرد: عمل به نیات واقفان و ارایه گزارش به عموم مردم موجب جلب اعتماد جامعه نسبت به متولیان موقوفات خواهد شد، در این صورت عمل به این سنت حسنه نیز افزایش خواهد یافت.
امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه از مستاجران موقوفات خواست با توجه به عمل به نیات خیراندیش واقفان، اماکن وقفی را با بهای عادلانه اجاره کنند و تصریح کرد: امروزه بسیاری از مغازه‌های وقفی بازار تاریخی تبریز اجاره بهای بسیار ناچیز پرداخت می کنند.
متولی موقوفات مرحومه خیره النساء در تبریز گفت: به روز کردن اجاره بهای موقوفات استان نیازمند همت سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاری مستأجران موقوفات است، اگر وقف به معنای حقیقی کلمه در جامعه اسلامی احیا شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.
وی همچنین بر اهتمام بیشتر اداره کل اوقاف نسبت به سند دار کردن موقوفات تاکید کرد و گفت: اکنون تعدادی از موقوفات استان بدون سند هستند که موجب دست‌اندازی عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب می شود، دستگاه قضائی نیز باید در رفع غصب موقوفات استان حمایت جدی داشته باشد.
آیت الله ‌آل‌هاشم با تأکید بر این‌که سنت حسنه وقف ظرفیت بس
یار عظیمی در رهایی کشور از اقتصاد نفتی می تواند داشته باشد، افزود: بسیاری از موقوفات استان مانند ربع رشیدی و قائم مقام فراهانی اگر احیا شوند، تحولی بزرگ در اقتصاد استان را شاهد خواهیم بود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ 25 / 9 / 1394برچسب:, توسط میثم